Emma's Smoothie (Y)

ÄLSKAR verkligen smoothies! Energiförhöjare som passar perfekt när som helst på dagen typ! :D Frukost, efter skolan/jobbet, innan festen, på festen, till efterrätt, mellanmål, kvällsmat eller bara när man är sugen på något gott! För det är det verkligen;D ett plus i kanten är ju faktist att det är nyttigt också! :) Väldigt lätt att göra, jag brukar slänga i allt möjligt...... ^^

Men här kommer ett av mina bästa recept, ta själv mått lite efter behag :) bara fantasin sätter gränser!


1 portion:

2 bananas
2 dl fil eller yoghurt (jordgubb-smultron är godast!)
3 skedar glass eller mer
frysta bär (mina favoriter är hallon, de är lättast att mixa också)
flytande honung, florsocker eller sirap till topping

Blanda ihop allt o mixa med stavmixer eller vanlig mixer! Häll upp i glas o njut så det sprakar!

Ta helst bananer som är lite bruna i kanten, det ger mer smak o bättre konsistens än helt färska.
Om du vill ha lite matigare smoothie så mixa ner havre i, eller ännu bättre: smula digistivekex ovanpå! (; (Y)


MUMS!!!



Om du vill ha ett lika lyxigt glas som mig så är det bara att doppa toppen av glaset först i koncentrerad saft eller citron och sen i strösocker!(;


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0